En sida som recenserar spel, film och böcker samt diskuterar speldesign

lördag 17 mars 2012

Förmåor


Håller just nu på att arbeta med de olika klasserna, Magiker, tjuv, krigare och präst, i Boss Mania. Mest arbetar jag med klassernas olika förmågor.

I Boss Mania kan man flera förmågor, men kan bara ha tre av dem aktiva samtidigt, så det gäller att välja de taktiskt mest behövliga.

Får se hur frustrerade spelarna blir av detta. Har man tre förmågor är det ofta den fjärde man behöver mest.

För magiker och präster kommer förmågor som underlättar att man får ny POW att vara det mest väsentliga. Annars tror jag att allt som ger mer skydd eller ökar skadan kommer att vara mest favoriserade.

Mer speltestande får avgöra.









4 kommentarer:

  1. Som vanligt så fångar du snygga bilder och känsla i ett och samma!
    Dock ser den graal-lika bägaren något skev ut eller vågig ut, men det kan ju bero på prästeskapets många teologiska törnar.. =)
    -Galdarbjelke

    SvaraRadera
  2. Den är inte skev. Det är det böjda rummets perspektiv som skapar en illusion av skevhet :)

    SvaraRadera
  3. AHA ! Ja, det är en av mina svagheter rum-tids uppfattningen, som inte alltid stämmer överens med omkringliggande omgivnings version.
    -Galdarbjelke

    SvaraRadera
  4. Det lär finnas glasögon som kompenserar.
    Tyvärr får man inte köra bil i dem.

    SvaraRadera