En sida som recenserar spel, film och böcker samt diskuterar speldesign

måndag 11 juni 2012

Fortuna loppis

Senaste loppisfyndet...

Var på loppis i går och hittade detta ryska fortunaspel i ett dammigt hörn. Just detta spel skjuter man iväg kulan med en metallmekanism och inte med en träpinne, som de svenska spelen brukar ha. Eftersom jag samlar på mig spelatiraljer så hade jag perfekta kulor på vinden.

Har nu spelat det ett par gånger och dra mig baklänges på en tallpinnevagn, spelet är förvånandsvärt roligt. Nästan lika roligt som när man var lite, kanske roligare eftersom man skjuter kulorna och inte föser dem.

Spelet får inga rökringar eftrsom jag inte vet vilken kategori det tillhör. För leksaker kan man ju inte recensera på en blogg om spel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar