En sida som recenserar spel, film och böcker samt diskuterar speldesign

lördag 28 juli 2012

Cyberkrigare

Real steel!

Dom här två grabbarna köpte jag för en tjuga på en loppis idag. Dom är ca 40 cm höga och man styr dom som ett par radiostyrda bilar. Meningen är att man ska styra varsin cyberkille och slå varandra med rundsparkar och jabbar. Träffar man på rätt ställe skriker motståndaren till, och när man fått in tillräckligt många träffar skriker hela apparaten, vilket betyder att man vunnit.

Eftersom jag inte hade 16 + 2 batterier hemma, kunde jag bara testa den ena. Det lär för jävligt, och efter ett par rundsparkar hade roboten lyckats knocka sig själv och låg och jabbade på golvet. I det läget saknade jag min videokamera kan jag lova. Helt hysteriskt absurt.

Ska skaffa lite fler batterier, sen har man en klar partyhöjare att ta fram när samtalsämnena tryter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar