En sida som recenserar spel, film och böcker samt diskuterar speldesign

lördag 7 juli 2012

Hur cool ska man vara?

De perfekta markörerna.

Som speldesigner är man alltid ute efter markörer, tärningar, figurer och annat som man kan använda under framtagandet av ett spel. Dessa saker är sällan med i den slutliga produkten, men de måste vara tillräckligt bra för att spelkänslan inte ska få en knäck.

Var på Panduro igår, ett ställe man brukar kunna hitta intressanta saker för spelutveckling. Jag hittade perfekta markörer till mitt gladiatorspel. De är stora och har hål i mitten om man vill sätta dem på pinnar och liknande.

Dessa markörer är gigantiska indianpärlor, och förpackningarna är inte så macho som en spelutvecklare hade önskat, med en leende fyraåring på pastellbakgrund. Nästan lite pinsamt att köpa, men vad gör man inte för konsten, som gubben sa.

Nu ligger "markörerna i fina manliga minigrippåsar och bara väntar på att användas vid nästa spelmöte. Paketen har jag slängt långt ner i soporna. Ordning på torpet med andra ord.

I en fruktansvärt ocool förpackning...



Jag har hexagonformade pärlplattor med som jag köpte för att kanske använda vid tillverkandet av spelplaner. I alla fall var det ursäkten för att köpa dem...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar