En sida som recenserar spel, film och böcker samt diskuterar speldesign

tisdag 3 juli 2012

Pit of the Mutant Gladiators II

Första testet

Idag fick jag korten till mitt nya spel utskrivna. Har därför gjort ett första speltest på mitt nya gladiatorspel. Det fungerade ungefär som jag hoppats, vilket är bra för en testrunda.

Nu spelade jag alla gladiatorerna själv, vilket tog bort en del av spänningen, men i morgon hoppas jag kunna speltesta med fler spelare.

Positivt så här långt:

  • Snabbt att komma igång (Dra 3 mutantkort och ett vapen, sedan är det bara att köra)
  • Stridssystemet fungerar. Striderna blir lite förvånat kaotiska, vilket var vad jag ville ha.
  • Vapenkorten är snygga.


Att arbeta på:

  • Göra snygga och många tokens. En spelare kommer att ha en pool på 15-25 tokens, så det krävs en del.
  • Testa så att mutationerna fungerar som det var tänkt.
  • Balansera hur många poäng i skada en mutatnt ska kunna ta. (Tänkte detta skulle variera efter hur lång speltid man önskar spelet ska ha.)
  • Hitta snygga figurer. Just nu använder jag zombier :)


Återkommer när det är nytt på gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar