En sida som recenserar spel, film och böcker samt diskuterar speldesign

söndag 8 juli 2012

Pit of the Mutant Gladiators III

Nya förändringar

Ett spel i ständig förändring. Nu har jag tagit till mig av de förslag som kom upp när vi speltestade "Pit of the Mutant Gladiators". Jag har lagt in regler för minor och gjort en mätare för glory. Om man fegspelar kommer publiken tillslut att kasta saker ens mutant, vilket gör att en feg mutant tar skada i utkanten av spelplanen.

Jag har också designat om mutantkorten och lagt till några nya mutationer. En del actionkort har fått flera möjligheter att välja emellan, för att öka tempot i spelet.

Nu funderar jag på om man jag ska göra event cards. Något som twistar om spelet ännu mer. För tanken med spelet är att det ska kännas lite kaotiskt och bisarrt. Det kanske blir dagens projekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar