En sida som recenserar spel, film och böcker samt diskuterar speldesign

lördag 18 augusti 2012

En speldesigners lördag

Mycket pyssel på en gång

Det har varit en intensiv dag för allas vår favoritspeldesigner Onkel O. Började dagen med en sväng till Erikshjälpen i närheten. Efter att jag frågat ofta, så spar och säljer de gamla spelpjäser från spel de annars kommer att kassera. För en krona styck kan man få gamla fiapjäser, tärningar och annat. Med andra ord ett bra ställe att besöka då och då.

Idag hittade jag två intressanta spel: "Vendetta" och "Orient expressen". 20 kr styck tyckte jag var ett mycket facilt pris. Främst villa jag åt de 36 banditerna i färgglad plast som fanns i "Vendetta". Tänkte att de kan vara bra att ha till framtida spel. Ska nog speltesta dessa spel innan jag plundrar dem. Annars är det spel jag plundrat mest genom tiderna olika upplagor av "Risk". En guldgruva om man behöver markörer. Ofta får man dem för nästan ingenting. I alla fall var det så innan jag skrev det här.

På eftermiddagen har jag fortsatt att gjuta spelplan till "Pit of the mutant Gladiators". Det kommer att bli en ram där olika sektioner kan placeras i. Allt för att variera spelet mer. Förvisso mer planering och mer arbete, men jag tror det kommer att vara värt det i slutändan.

Har också varit i den lokala järnaffären för att köpa myggnät. Detta ska jag bygga nätstängsel av till mitt spel. Galdarbjelke tyckte att jag skulle göra nya karaktärskort på de mutanter som är skickade på målning. Håller med honom, så det finns en chans att ritplattan kommer fram lite senare.

Nu är det dags att göra en ny gjutning. Som speldesigner finns det alltid något pyssel att sätta tänderna i.

Ha det gött alla!


Vissa spel ska spelas, andra ska plundras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar