En sida som recenserar spel, film och böcker samt diskuterar speldesign

onsdag 19 september 2012

Var tog flipperspelen vägen?

En svunnen tid?

Vissa dagar kan sakna en äkta omgång flipperspel. Förr stod de lite varstans och lurade av en ens växelmynt. När jag spelade flipperspel första gången kunde man fortfarande hitta spel som kostade en krona, och då fick man fem kulor. Senast jag spelade kostade det fem till tio kronor för tre kulor. En chockartad inflation. Trots detta har inte spelen blivit sämre med tiden.

Mina favoritspel heter Medival Madness. När jag ser ett måste jag dra ett spel, om inte jag har för bråttom. Händer inte för ofta dock.


1 kommentar:

  1. Flipper är en glömd (?) konstform. Jag köpte ett XBOX 360 flipperspelsamling till mina barn men blev sittande själv en kväll då det innehåller klassiker som just MM. Visst, det kan inte ersätta den genuina känslan av en riktig metalldank men det är faktiskt inte långt efter ( och tar betydligt mindre plats), klar kul att kunna gå runt i den virtuella hallen och spela ett tjugotal olika gamla höjdarlir, ungarna tröttnade dock ganska fort, de vill hellre spela Minecraft...

    SvaraRadera