En sida som recenserar spel, film och böcker samt diskuterar speldesign

onsdag 31 oktober 2012

Disney Wars

Inget nytt.

Ja ha, då har Lucas sålt Star Wars till Disney. Efter att ha sett de tre senaste filmerna känns detta som ett naturligt steg.

När en lightsabre kom i lila version, så dog något i den värld man älskat sedan -77. Inga potatisar i asteroidbältet och inga nikeskor i rymdstriderna. Då kan man lika väl sälja skiten till Törnrosaland.

Det ryktas om att Mr Spock och Star Trek ska säljas till Nintendo, som äger Pokémon-rättigheterna. "Live long and prosper, Pikachu!"

6 kommentarer:

  1. Man kan säga mycket om Disney, men jag är rätt nöjd med deras version av "John Carter".
    -Galdarbjelke

    SvaraRadera
  2. Walt Disney är inte problemet, utan vad Star Wars tillåtits att bli.

    John Carter är en bra film.

    SvaraRadera
  3. Nä, han är väl död dessutom...=)
    Jag fattar hur du menar, och antar att du som jag tyckte att Star Wars var på fel håll långt innan Disney köpte upp konceptet (maa lila lightsabre). Däremot tycker jag att Dark Horse har förvaltat sin del väldit väl. Hoppas det blir ett lika bra samarbete med Disney när det gäller Dark Horse Star Wars serier.
    Något som förvånat mig är att jag inte märkt så stor skillnad av att Disney faktiskt ägt Marvel koncernen nu i snart 3 år(!).
    -Galdarbjelke

    SvaraRadera
  4. Marvel hade redan Howard the Duck, så det var ingen större kulturkrock :)

    SvaraRadera
  5. Damn, hade precis lyckats glömma det...my eyes...my eyes...
    -Galdarbjelke

    SvaraRadera
  6. Marvel har många suspekta karaktärer i sina garderober. Man ska inte forska för mycket på ämnet :)

    SvaraRadera