En sida som recenserar spel, film och böcker samt diskuterar speldesign

fredag 16 november 2012

The Succession Wars

Kan det vara något?

Ibland är jag lite spontan när jag är ute på Tradera och får se ett spel som ser spännande ut. Då lägger jag ett litet bud och tänker: "Om jag får det för det priset så...". Och på det sättet har jag en dryg handfull titlar som ligger och väntar på att bli spelade på vinden.

Senast i raden är ett spel som heter "The Succsession Wars". Ett brädspel som utspelar sig i Battle Tech-universumet. Bara det låter spännande, så jag hoppas jag får speltummarna ur och verkligen spelar det en dag. Spelet är i gott skick och verkar komplett. Gillar när den som ägt det lägger alla kartongmarkörer i fina små påsar redan från början.

Får väl arrangera ett litet konvent annars som bara spelar glömda spel från mina samlingar. VindCon vore ett bra namn...

1 kommentar:

  1. Man kan aldrig få för många spel i sin samling ;)

    SvaraRadera