En sida som recenserar spel, film och böcker samt diskuterar speldesign

tisdag 12 februari 2013

Nedlagd loppis

Dyr som pocker!

För ett tag sedan la jag ut en massa prylar på loppis på den här sidan. Allt för att bli av med en massa spel som högade sig på vinden. Var beredd att skänka dem till någon som ville ha dem.

Men det var då det.

Nu har jag varit ute på Amazon för att vad dessa prylar egentligen var värde. Det vill säga vad folk vill ha för dem som vet vad det är. Det visade sig att ett Kriegspiel (1970), som man kan se ovan, i sämre skick än mitt vill man ha 100 $ för!! Mitt D&D classic i det skick som mitt är, det vill säga oanvänt, låg i prisnivå 120 - 900 $!!!

Nu kom snållänningen fram och något fick mig att lägga tillbaka dem på hyllan. Märkligt vad trevliga de ser ut numera...

Tydligen någon som såg det fina i den här.

2 kommentarer:

  1. Såg på Mylings sida för nyheter att nu har även Kulturkommissariatet PORTAL i sn shop, Coolt !

    SvaraRadera
  2. Askul, men det ställer numera krav på att börja producera igen :)

    SvaraRadera