En sida som recenserar spel, film och böcker samt diskuterar speldesign

söndag 21 april 2013

Steampunk parade

Äkta varan

Snart är det dags för LinCon som de flesta vet. Årets tema är steampunk vilket fick igång mig lite. Är lite förtjust i den victorianska eran. Därför tänkte jag att det kanske var dags att hotta upp men outfit lite. Därför köpte jag ovanstående damasker på ebay. De är från 30-talet och är så äkta de bara kan vara. Tyvärr var de inte så vita som jag trodde, men deras naturfärg är egentligen ännu snyggare.

Jag trodde damasker fungerade lite "en storlek gör alla tränade" (one size fits all), men där hade jag fel. Mina fina damasker är något nummer för små. Så är det någon som saknar ett par damasker storlek 9 i sitt liv så är det bara att höra av sig. Själv får jag leta vidare.


Onkel Steampunk


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar