En sida som recenserar spel, film och böcker samt diskuterar speldesign

tisdag 2 juli 2013

Äventyrsspel komplett och uppe

Äntligen på plats

Då var den äntligen uppe. Min samling med Äventyrsspels produkter. Ja, det har smugit sig in en och annan Target games- och Casper-produkt, men det är egentligen samma företag. Samlingen är komplett och har legat nedpackad i fyra stora plastbackar i några år nu. Produkterna är i lite blandat skick, men det mesta är i ok- till oöppnat skick, och bortsett från att några produkter saknar originaltärningarna så är den komplett. Jag har några originalteckningar som extra kuriosa med. Det enda jag inte samlar på är tidningar och fanzines, så gamla Sinkadus saknar jag många av, nästan alla faktiskt.

Det har tagit en tid att få ihop, men det var det värt. Jag har fått många trevliga kontakter genom samlandet med. Samlande verkar förena. Jag har lärt mig en massa också. Men jo, att det är nördigt så att förslår kommer man förståss inte ifrån.

...och så åtta pärmar med äventyrsmoduler.



2 kommentarer: