En sida som recenserar spel, film och böcker samt diskuterar speldesign

torsdag 11 juli 2013

Bibelspelet deLuxe

Det du söker är det som skall finna dig

Idag hittade jag det; en annan version av det så populära "Bibelspelet". Det låg i högen bland spel på en av mina favoritloppisar i ett fodral som verkligen lovar mera. Har tidigare recenserat ett annat spel med samma namn, av en annan tillverkare, som fick väldigt bra kritik för sina välgenomarbetade frågor. Därmed blir förväntningarna på den här utgåvan gudomligt höga.

Kommer givetvis att recensera det när jag spelat det, men redan nu funderar jag på om spelbrädets pentagramliknande design är ett gott eller ett dåligt tecken. I de andra bibelspelet gick man runt en spelplan i form av ett kors, vilket kändes lite tryggare. Vi får se. Det känns spännande att prova ett spel och testa det mot något som man gillar.

Följ bloggen för fortsättning...

Ett pentagram i glada färger. Hade det varit D&D hade man anat en fälla.

Otroligt snyggt. Bara designen är värd tjugan jag betalade.


4 kommentarer:

  1. Får känslan av TP när jag ser spelplanen, men det kanske är helt fel?

    SvaraRadera
  2. Lite som TP MEN bara bibliska frågor indelade i kategoerierna:
    GT Vem sade detta?
    NT Vem sade detta?
    GT Till vem sades detta?
    NT Till vem sades detta?
    I Vilket sammanhang sades detta? och
    Vilket ord saknas i citatet?

    Attans klurigt för den som inte läser Bibeln dagligdags. Vi får ta en omgång vid nästa spelmöte :)

    SvaraRadera
  3. Jag försöker få tag i det här spelet men hittills har de tyckts lite svårt.. Vet du vart man kan få tag i ett eller är du kanske t.o.m intresserad av att sälja?

    SvaraRadera
  4. Hej Clara!
    Maila mig på onkelolof@me.com, så får du gärna köpa mitt.

    SvaraRadera