En sida som recenserar spel, film och böcker samt diskuterar speldesign

torsdag 10 oktober 2013

Ett skepp kommer lastat

Blandad kompott

Fick ett av de där paketen från USA idag. Några månader på ebay i en låda. Kommer nog att återkomma till det exakta innehållet, men ett av mina köp var lite roligare. Det var med underrubriken "Jag vet inte vad det är...". I det här fallet visste man inte vad Rune Quest 3, Dungeonfigurer med kort och en massa andra gamla figurer var för något.

Några figurer var från Gen squat är för något. För er som inte var med då det begav sig kan jag säga att det är rymddvärgar. En ganska cool idé. Mest roligt var ändå de där riktigt gamla figurerna med gjuten botten. Lika naiva i sin skulptur som allting annat från den tiden.

Nu återstår arbetet med att sortera in allting i mitt museum. Men det är nästan lika roligt som en squat så det kan jag leva med...


Coola för sin tid




2 kommentarer:

  1. "Squats" får mig inte längre att tänka på dvärgar, utan på "Squat team." Från den här videon.

    SvaraRadera
  2. Var inte den filmen lite lik Tempel of elemental evil :)

    SvaraRadera