En sida som recenserar spel, film och böcker samt diskuterar speldesign

lördag 4 januari 2014

Apptest

Så här i juletid har jag haft svårt att komma igång med spelbloggen. Däremot har jag passat på att testa lite olika spel till mobilen. Samtliga av spelen nedan utom Talisman är gratis. Detta gör att de kanske inte alltid är de bästa. Men "what the heck", är de gratis är de värda att testa.


Xenomarines

Detta spel påminner mycket om Spacehulk. Man har en grupp marinsoldater som ska ta sig igenom ett komplex och sedan sätta eld på en maskin. Givetvis är alla tunnlar fulla med xenomorfa varelser (som ser ut som marshmallowgubbar). Spelet bygger på turns och man behöver inte känna sig stressad. Man kommer snabbt in i hur spelet fungerar. I gratisversionen finns bara en nivå.

Ett spel värt att ladda ner för att göra nivån och sedan slänga. Det får 3 rökringar som skingras i vinden.



Talisman Prologue

Detta spelet är nya utgåvan av Talisman gjort för mobilen. Det fungerar exakt som brädspelet, men tyvärr kan man bara spela mot sig själv. Detta löser man genom att spelet håller koll på hur många rundor man gjort. Allt är snyggt och väldesignat. Dock är det inte värt att lägga några pengar på. "Talisman- Prologue" är ett bra sätt att lära sig de nya reglerna i Talisman, men det är också det enda.

"Talisman- Prologue" får 1 rökring. Men den är svag.

NFL Runner- Football dash

Nu när NFL går in i sitt slutspel blev jag lite sugen att spela lite amerikansk fotboll på mobilen. Jag laddade därför ner "NFL Runner" utan att läsa något om spelet i förväg. Man spelar en runningback som springer på en bana som mer är ett plattformsspel mer än ett fotbollsspel. Genom att göra vissa missions får man mer "yard" per speltid och var 18:e timme summeras din highscore till det lag du valt att spela för. Man springer för lojalitet kan man säga. Låter lite lökigt, men faktum är att jag redan bränt en hel eftermiddag på det här spelet som är riktigt roligt. Styrningen fungerar jättebra med.

Gillar du amerikansk fotboll är detta spel helt klart värt 4 starka rökringar. Gillar du plattformar i 3D är det värt 5.


Knight Storm

Det här spelet har jag varit inne på tidigare. Sedan sist har jag varit uthållig. Nu har jag gjort alla uppdrag, byggt den bästa borgen och har den bästa utrustning man kan få tag på. Utvecklarna har inte gjort mer för oss spelare sedan sist, så nu kommer jag inte längre.

Spelet är värt att bränna en eller annan eftermiddag på eftersom det är enormt snyggt gjort. Sedan kan man göra något bättre av sitt liv. 2 rökringar. Sen glömmer vi det spelet.


Återkommer när jag testat fler spel...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar