En sida som recenserar spel, film och böcker samt diskuterar speldesign

söndag 9 augusti 2015

På loppis

Plötsligt händer det

Det är väldigt väldigt sällan man hittar rolllspelsprylar på loppisar. Antagligen beror det på att dessa förr det mesta säljs på andra forum och att de som spelat rollspel är väldigt medvetna om vad det är. Idag däremot var oddsen till min fördel. Jag brukar sprintar på ganska många loppisar per år, och i hela mitt liv har jag funnit vettiga rollspelsprylar tre gånger. Antagligen mindre än en procent av gångerna.

På en loppis i Ballingslöv köpte jag följande saker i ett paket:

Drakar och demoner 2.1 (Svarta boxen)
Drakar och demoner 4.1 (Gröna boxen)
Drakar och Demoner Expert
Drakar och Demoner Gigant
Döda skogen (Äventyr)
Kandra med karta (Äventyrsmodul)
Spelplanen för magiska dueller från Magi-boxen

Sagan om Ringen Rollspelet
Tharbard (Äventyrsmodul)

Star Wars-rollspelet
Star Wars Galactica (Modul)

Skattkammaren (Universalmodul)
Stadsintermezzo (Universalmodul)
Grymkäfts fällor (Modul)

Sinkadus nr 2

Ensamma Vargen 1 (Soloäventyr)

Det saknas vissa saker i vissa av boxarna, men inget vitalt, och några lådor är lite anstötta, men annars är det mesta i gott skick.

För allt detta ville man ha det facila priset 40 kr. Eftersom inkomsterna går till ungdomsverksamheten i en idrottsförening betalade jag 100 kr (fortfarande ett rätt facilt pris).

Undrens tid verkar inte förbi, men detta kan också betyda att en era går i graven. Jag hoppas på det första...









5 kommentarer:

  1. Det var minsann inget dåligt fynd! När ska vi spela Döda Skogen då? :)

    SvaraRadera
  2. Döda skogen spelleder jag gärna om vi får ihop ett gäng och en tid :)

    (En av mina personliga favoriter faktiskt)

    SvaraRadera
  3. Jag är med ( på Döda Skogen då alltså...)
    =)

    SvaraRadera
  4. Jag är med ( på Döda Skogen då alltså...)
    =)

    SvaraRadera