En sida som recenserar spel, film och böcker samt diskuterar speldesign

söndag 3 januari 2016

I tystnaden...

Mörkrets imperium i gungning

För er som undrar varför jag inte bloggar på den här bloggen just nu kan jag säga att en mängd andra projekt har tagit överhanden. MEN misströsta inte. I tystnaden pågår det ändå en viss aktivitet. Just nu pysslar jag med följande:

  • Skriver ett äventyr till "Månbas Alpha" som förhoppningsvis kan spelas på LinCon senare i vår.
  • Bygger ett litet intergalaktiskt spel (se ovan) för tre spelare
  • Illustrerar en historisk bok
  • Planerar för ett annat bokprojekt som berör fantasy för barn.
Förutom allt detta arbetar jag också som matte- och fysiklärare. Jag har också blivit politiker, vilket tar en del tid.

Ska försöka komma hit lite oftare ändå, och ja, jag tyckte den nya Star Wars-filmen var riktigt bra.

Vi hörs...






1 kommentar:

  1. Hej! Jag drar en chansning här då jag i ett gammalt inlägg http://onkelomspel.blogspot.se/2012/06/bibelspelet-seriost-bra.html?m=1
    såg att du i alla fall tidigare ägde ett exemplar av Bibelspelet. Jag är på outgrundliga anledningar på jakt efter just detta spel och undrar om du skulle vilja sälja det? Verkar inte finnas att köpa nånstans. Kontakta mig om du kan tänka dig! gusjcami85@student.gu.se

    Med vänlig hälsning,
    Camilla

    SvaraRadera